مانيماني، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه سن داره
ترمه و ترانهترمه و ترانه، تا این لحظه: 8 سال و 9 ماه و 29 روز سن داره

من و بابا و ماني

تولد زنبوری

چرايي انتخاب و معني اسم ماني ......

1390/2/22 12:21
15,521 بازدید
اشتراک گذاری

سلام ماني جون ......

اين متن رو بابايي واسه مسابقه زحمتشو كشيده حتماً خوندني ، من كه خيلي دوستش دارم عزيزم .....

به نام او كه خالق همه زيبايي هاست

سلام و درود

من و خانمم هر دو كارمنديم – طبق تاريخي كه پزشكان اعلام كردند ، تيرماه صاحب فرزند پسري مي شويم كه هر دو تصميم گرفتيم نام ماني را برايش انتخاب كنيم . وقتي از مسابقه شما با خبر شديم ، سعي كرديم متني بنويسيم تا در اين مسابقه شركت كنيم و شانس خودمون رو امتحان كنيم . در ابتدا خوشحاليم كه با انتخاب اين نام و ايجاد ني ني وبلاگ تونستيم نظر ديگران را به خودمون و فرزندمون جلب كنيم .

از آنجا كه همسرم در رشته گرافيك تحصيل كرده و در زمينه طراحي و نقاشي فعاليت زيادي دارد و در حوزه هنري با برگزاري كلاس هاي آموزش نقاشي و طراحي به صورت جدا از فعاليت هاي اداري خدمت مي كند ، تصميم گرفت نام ماني را كه به عنوان يك چهره سرشناس نقاشي در زمان زندگاني خودش شناخته شده بود انتخاب كنيم . البته در كنار اين ذهنيت ، توجه به معناي ظاهري اين نام در ذهن ما ( ماني ) به معناي ماندني و ماندگاري را تداعي مي كرد خود اشتياق ما را بيشتر كرد . دليلش هم اين است كه  ماني اولين فرزند و هديه خداوند به من و همسرم بود و آرزوي قلبي هر پدر و مادري اين است كه ماندگاري فرزندش را از خداوند طلب نمايد . من معتقدم هر فردي دوست دارد شخصيتي معادل نامش را در خود تقويت كند و يا شايد اين يك حس شخصي در من باشد و در ديگران چنين حسي بروز نكند اما واقعاً دوست دارم فرزندم به سوي ماندگاري و زنده ماندن در اذهان انسانها گام بردارد و در خاطره ها بماند . انساني درستكار باشد و نوع دوست .

از طرفي هر پدر و مادري سعي مي كند نامي را كه براي فرزندش انتخاب مي كند با زمان ، مكان ، جامعه و روحياتي كه در خور آينده  فرزندشان مي باشد ، همخواني داشته باشد ( متناسب باشد ) . همسرم هميشه زير لب تكرار مي كرد ماني محبي « دكتر ماني محبي » شايد اين شوخي به نظر مي رسد اما واقعيت اينكه چون من كارمند علوم پزشكي يعني پرسنل 115 مي باشم ، همسرم علاقه ويژه اي به شغل من داشته و با ديدن وسايل و تجهيزات شغل من هميشه اذعان مي كرد دوست دارد فرزندش يك متخصص شود ، آن هم يك متخصص هنرمند . درسته ، آن هم هنر نقاشي ، موسيقي ، تئاتر يا هر چيزي كه ماني در توانش و مورد علاقه اش باشد .

البته مطمئناً با تلاش و پشت كار همه آرزو ها محقق خواهد شد ، من آينده ماني را مي توانم از هم اكنون تصور كنم اگر خدا راضي باشد ، ما تلاشمان را و آرزيمان را به مرحله اجرا در خواهيم آورد و روزي خواهيم خواند « دكتر متخصص ماني  هنرمند  معاصر » ها ها ها ، مي خندند و مي گويند آرزو بر جوانان عيب نيست .

از اينها بگذريم همسرم به من گفت : كه معاني نام ماني را در سايت مطالعه كرده و برايم خواند ، چقدر احساس غرور كردم ، وجود مردي به نام ماني ( فردي بسيار هوشمند ، نقاشي برجسته در عصر خود ، نويسنده اي مقتدر با كتابهاي فراوان ، عالمي رباني و با تقوا كه به روايتي ادعاي پيامبري داشته و فردي نوعدوست و مهربان كه ساده مي زيسته و در ميان مردم عادي زندگي مي كرده ) احساسم را نسبت به انتخاب چنين نامي براي فرزندمان بيشتر كرد و حس كردم خداوند مي خواهد دريچه اي را به روي آينده من و خانواده ام باز كند ، تا به پاس نيكيهايش شكر گذار درگاه ابدي او باشيم .

اميدوارم بتوانيم به عنوان يك پدر و مادر امانتي را كه خداوند به هر انساني هديه مي كند و مي سپارد آنچنان كه شايسته اوست پرورش دهيم و به راه بشر دوستي و انسانيت هدايت كنيم .

در پايان از شما و تمامي كساني كه به نحوي به ني ني وبلاگ ما دسترسي دارند استدعا مي كنم ضمن مطالعه آن ، نظر و پيشنهادات خود را جهت راهنمايي ما در رسيدن به آرزوهايمان ارائه نمايند . با تشكر از تمامي دوستاني كه با احساسات زيباي خود آينده زيباي فرزندمان را باز سازي مي كنند و سپاس ويژه از دست اندركاران سايت ني ني وبلاگ و ني ني سايت به خاطر تمام تلاش ها و زحماتشان .

* معني اسم ماني در ثبت احوال :  1- ماني (در لغت) به معني «انديشمند» است؛ 2- (اَعلام) [215-276 میلادی] بنيان‌گذار آئين مانوي، وي پسر «فاتك» بود و در ايام جواني به آموختن علوم و حكمت و غور و مطالعه در اديان زرتشتي و عيسوي و ساير دين‌هاي زمان خويش پرداخت و در 24 سالگي ادعاي پيامبري كرد و آئين خود را آشكار ساخت. آموزه‌هاي خود را در کتابی به نام شاپورگان نوشت و به نزد شاپور اول ساسانی برد و مورد پذیرش او قرار گرفت. ولی بعداً شاپور او را تبعید کرد و مانی به هند، تبت و چین رفت. در زمان هرمز به ایران بازگشت [272 میلادی] و مورد پذیرش شاه قرار گرفت و به انتشار آیین خود پرداخت. ولی بهرام اول جانشین هرمز او را دستگیر و محاکمه کرد و کشت. از کتابهای دیگر مانی ارژنگ بوده است.

 

** در كتاب ها و نوشته هاي ديگر معني اسم ماني : انديشمند ، پيامبرنقاش ايرانيان پيش از اسلام- كه دين خود را در كتابي به نام ارژنگ را با كشيدن  تصاوير براي مردمان آن زمان مي خواند و پيروانش را مانوي گويند. ماندني . 

باتشكر – مامان و باباي ماني

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان مانی جون
22 اردیبهشت 90 12:33
سلام قشنگ نوشتین دستتون درد نکنه یه مورد کوچولو((مانی در لغت معنای دیگری هم دارد)) مانی به معنای نادر و کمیاب هم هست
هاله مادر ترمه
25 اردیبهشت 90 2:16
از حالا قدم نو رسیده را تبریک میگم همیشه در کنا رهم شاد باشید و امیدوارم برنده این مسابقه
لیلا
16 فروردین 91 13:03
منم این اسم رو برای پسرم انتخاب کرده بودم ولی شک داشتم با خوندن این نوشته های قشنگ مطمئن شدمکوچولو رو از طرف من ببوسید
لیلا
16 فروردین 91 13:06
راستی اسم دختر به قشنگی مانی که بهش بیاد سراغ ندارید؟


اسم دختر مانا دوست دارم .... ممنون که به من سر زدید
مجید پدر مانی
22 مرداد 93 16:45
سلام منم پسری به اسم مانی دارم الان سه سالشه عاشقشم و براش بهترینها رو آرزو میکنم امیدورام تولد فززندتون خیر و برکت زندگیتان باشه . به حسن انتخاب شما تبریک میگم .
فرشید
19 شهریور 93 14:05
اسم دختر مانیا قشنگ هستش مانی و مانیا به هم میان